In the jungle, the mighty jungle... - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Anne Breggen - WaarBenJij.nu In the jungle, the mighty jungle... - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Anne Breggen - WaarBenJij.nu

In the jungle, the mighty jungle...

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

28 Juli 2010 | Malawi, Blantyre

Donderdagochtend zijn we op zn malawi's, anderhalfuur later dan gepland, in echte safari jeeps, naar zambia vertrokken. Het was een hele lange rit, met aan het einde een extreenm stoffige rode zandweg. De bestuurder reed gewoon met het raampje open, met als gevolg, dat we bedekt met een laagje stof aankwamen.

We sliepen samen in een tent, aan de luangwa rivier, een van de natuurlijke grenzen van het 9500 m2 grote park. We hadden dus een prachtig uitzicht over de rivier die vol zat met nijlpaarden en krokodillen. Onze eerste safari begon de volgende morgen om zes uur, dus we hadden sowieso een kort nachtje, maar hij werd nog korter omdat een nijlpaard het nodig vond voor onze tent te gaan grazen. We hebben hem via onze raampje gade geslagen, heel tof!

Onze ochtend safari duurde vijf uur en in de tijd hebben we echt alles gezien wat we wilden zien: zebra's nijlpaarden, giraffe, hertachtigen, pumba's, olifanten (we hebben nog op hun oor getikt, maar we mochten helaas niet mee op hun rug) en als klap op de vuurpijl: leeuwen! ALleen de natuur in het park is alleen al mooi: steeds een ander landschap. Van grasland, tot bos, zandvlakte en een soort droge steppe, waarvan alle miezerige boompjes die er stonden vermorzeld waren door olifanten.
We hadden 's avonds ook een avond/nachtsafari, waarbij we een luipaard in actie hebben gezien. Alle dieren hebben we echt op minder dan 5 m afstand gezien, best een beetje angstaanjagend (vooral als er dan een leeuw tegen je begint te brullen). Maar het was echt supergaaf!

BIj de safari hebben we een jong nederalnds stel leren kennen en van hen kregen we een lift naar blantyre aangeboden. Zodoende zijn we maandagochtend naar blantyre vertrokken. Daar zjin we een dagje door hen bemoederd, gevoederd en gepamperd. We konden er zelfs blijven slapen!

Gisterochtend vroeg zijn we naar mount mulanje vetrokken, de hoogste berg van malawi: 3000m. WE hebben een gids geregeld en zijn met hem eerst door wat theeplantages gewandeld, we dachten dat we met onze toch van vijf uur, ongeveer halverwege de berg zouden geraken, maar neeee we gingen helemaal tot bovenaan: 1500m stijl omhoog! De kilimanjaro is er niks bij! HEt was echt een prachtige tocht, langs allemaal watervallen, waarvan het water uit de berg zelf leek te ontspringen. Maar toen we bovenkwamen (een aantal bijna doodervaringen rijker), waren we kapot! Gelukkig was daar onze riante lodge, waar we lekker back to basic, voor ons eigen gestookte haardvuurtje hebben genesteld en boven gekookt (Lees noodles in een pan met water gemikt). Snachts hebben we naast het haardvuur geslapen, dus onze longen zijn nu ook zwartgeblakerd.

Om zes uur vanmorgen zijn we begonnen met onze 1500 m naar beneden, minstens zo mooi: honderd keer minder zwaar. Vannacht blijven we nog een nachtje bij het nederlandse stel slapen en morgenvroeg gaan we richting mozambique. Vanaf morgen zijn we waarschijnlijk dus niet meer bereikbaar op ons malawiaans nummer (die van jo, want die van anne is gensueveld: +265881025417) Maar je kunt het eventueel met een sms proberen. Zodra we in MZ zijn horen jullie meer van ons!

Veel liefs.

• 29 Juli 2010 - 11:45

Maritgen:

Hey Jorien & Anne,
    wat een verhalen weer! En een nijlpaard voor je tent, die beesten zijn toch levensgevaarlijk? Uitslapen zeker tot ie weg was? ;) En wat gaaf dat jullie die berg hebben beklommen! Ik zal wel even nieuwsgierig zijn naar de foto's als alle andere lezers! Heeel veel plezier nog daar!! X

• 29 Juli 2010 - 17:46

Kiek:

woooowwww wat een avontuurrrr!!!!!
    Maar hoe laat kom je nou aan op schiphol?! X

• 29 Juli 2010 - 20:28

Eef:

He an!!
    Ik hoorde van em dat je een waarbenjij.nu bijhoudt, dat wist ik niet! Maar wat een gaaf verhaal!! Super cool dat je al die dieren van zo dichtbij hebt gezien!!
    Ik ga er binnenkort even voor zitten zodat ik al je verhalen kan lezen..

Veel plezier mop!!

xx eef

• 01 Augustus 2010 - 07:31

Rianne:

Heej Jorien,

Nu je zo ver weg zit moet het maar even zo;).
    VAN HARTE GEFELICITEERD met je 21ste verjaardag alweer:d.
    Maak er daar een leuk feest van!!!

Groetjes van Roel&Elly,Marco&Jannette,Rianne&Joost en Peter

• 01 Augustus 2010 - 10:43

Sanne:

Woehoeee dat klinkt te gek! Oh, en over je vorige verhaal: ik hou wel van een bakje overjarige aardbeienvla :S Gatverdamme.

Het klinkt echt beretof allemaal!

Wanneer land je?

XX

• 01 Augustus 2010 - 12:19

Ien Moerman:

Hey Jorien,

Super leuk om al jullie belevenissen vanuit deze kant te volgen....
    Vandaag je geboortedag dus heffen we vanaf deze zijde wereld het glas op je en wensen je nog een heel fijne tijd toe...
    Geniet van alles wat je tegenkomt en weet deze ervaringen blijven je altijd bij....

Liefs Ien en de rest van de Fam

• 01 Augustus 2010 - 15:02

Mieke Vosmer:

Hoi Jorien, wat onwijs leuk die avonturen van jullie te lezen. Vandaag jouw verjaardag, dus van deze kant: Van Harte Gefeliciteerd en maak er daar in het verre Afrika maar een leuke dag van. Maar volgens mij zijn het momenteel allemaal hele leuke dagen. Geniet er nog maar even van.
    Groetjes, Mieke en de rest.