Welcome to Africa! - Reisverslag uit Mangochi, Malawi van Anne Breggen - WaarBenJij.nu Welcome to Africa! - Reisverslag uit Mangochi, Malawi van Anne Breggen - WaarBenJij.nu

Welcome to Africa!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

24 Juni 2010 | Malawi, Mangochi

We zijn er! Gisteren aangekomen in Mangochi, maar ik zal even bij het begin beginnen. Maandagmiddag vertrokken met een lief comit'e van uitgeleide, en daar gingen we, 2 meisjes met te veel bagage en lichtelijke vliegangst. We verwachtten minstens 1x neer te storten, maar zelfs dat is niet gebeurd. Nog een hilarisch momentje op de luchthaven van Ethiopie: we moesten uit het vliegtuig met een busje vervoerd worden naar de ontvangsthal. Na 5 minuten wachten in het busje vertrokken we, om vervolgens na 20 meter te stoppen. Wat een afstand.
Op de luchthaven van Lilongwe was het even knijpen of we onze backpacks wel zouden krijgen maar ook deze angst was ongegrond want ze werden netjes door de met 50km per uur ronddraaiende bagageband afgeleverd. Maar toen begonnen de problemen. Geld pinnen! Want dat kan gewoon hoor, alleen niet bij de 2 pinautomaten op het vliegveld. Onze pasjes werden weer zonder pardon uitgebraakt dus daar stonden we zonder geld. Gelukkig werden we geholpen door een taxichauffeur die ons wel voor een aardig prijsje naar een pinautomaat en hostel wilde brengen. Na aankomst in het hostel nog even Lilongwe in geweest, naar een supermarkt met een schap met 1000 verschillende soorten pindakaas?!! En dat terwijl we nu dus na 3 dagen pindakaas al helemaal zat zijn, aaahh.
De volgende morgen om 5.00 opgestaan om een minibusje naar Mangochi te pakken. Alle cliche's die je kan verzinnen zijn waar. In een busje waar maar 15 mensen in passen, zaten we met 21, plus nog minstens zo veel bagage en kinderen. Er was in het busje een hele lieve vrouw die ons een beetje wegwijs maakte in het Afrikaanse leven. Ze sprak ons aan toen we opeens het busje uitgewerkt werden, zoals ze zei omdat: "They've changed their minds. Welcome to Africa!" Na een 6 uur durende rit, en veel bekijks, aangekomen in Mangochi, netjes bij het ziekenhuis afgedropt. We kunnen geen woord Chichewa maar het eerste wat we geleerd hebben was onderweg: MZUNGU!! (=blanke!) We zijn een ware attractie voor alle kindjes, want we worden nagewezen, uitgelachen en nageroepen.
Onze eerste dag in het ziekenhuis zit er inmiddels al weer op. Onze eerst twee bevallingen zitten er op maar daarover later meer. Het wordt hier namelijk NU donker en we moeten nog teruglopen naar het hostel, er lopen ratten onder ons door en we gaan koken mogen natuurlijk niet Nederland-Kamneroen missen!!!! (We zijn hierheen gelopen in knaloranje outfits, als we al niet opvielen doen we dat nu nog 3x zo erg ;))

Veel liefs!

• 24 Juni 2010 - 16:03

Moniek:

Hoi Anne,
    Fijn dat jullie heelhuids aangekomen zijn!
    Wat leuk, zo'n levendig reisverslag, ik zie al uit naar wat nog komen gaat deze 2 maanden!
    Veel voetbalplezier en succes in het ziekenhuis!
    Liefs, Moniek

• 24 Juni 2010 - 16:03

Rosa:

Lieve Anne, wat super vet dit avontuur joh! Het klinkt echt heeeeeeeeeeelemaal geweldig ;-) Ik ben nu al benieuwddd naar je volgende berichtje haha!
    Enjoy mzungu!
    xxx

• 24 Juni 2010 - 18:08

Ier En Mad:

JOEEHOEE!

Wat leuk leuk leuk! Zojuist je hele verhaaltje gelezen en we verheugen ons nu al weer op je volgende verhaaltje! Echt super leuk!

xx Ier en Mad

• 25 Juni 2010 - 04:55

Yvonne:

Hallo Anne,
    Wat leuk allemaal en wat een ervaring. Zo zitten we met z'n allen bij Jorgos en zo zijn jullie drietjes ver- en extra ver weg. Maar over 54 daagjes val je hier alvast niet meer zo erg op hoor tussen al die bruine Nederlanders. Liefs en succes, Yvonne

• 25 Juni 2010 - 11:41

Ed:

Dag Anne, ben trots op mijn nichtje dat je dit allemaal doet. Neem aub een pot pindakaas mee terug, want hier in München is dat nauwelijks te krijgen.

• 25 Juni 2010 - 20:21

Freek En Janny:

Dag Anne,
    Fijn dat we je zo kunnen volgen,veel succes en plezier.

• 27 Juni 2010 - 05:08

Robert:

wow, Anne de ratten zijn hier ook, maar ik ben er nog niet overheen gelopen!
    xxx

• 27 Juni 2010 - 19:47

Harm:

annie!! wat fijn om wat van je te horen! klinkt allemaal erg buitenlands enzo ;) vergeet niet zonnebrand te smeren!!
    liefs, harm

• 28 Juni 2010 - 06:23

Jan:

Sorry dames van de pasta, maar zaten om 2 uur nog op het water vogelbeesten te voeren en vissies kijken. Zijn jullie al bij de consul in Blantyre geweest? Daar zitten namelijk ook 2 klasgenootjes van ons, misschien een oplossing mochten jullie ooit nog cold-turkey krijgen van de pasta ;)

Greetz, Jan

p.s. mailtje naar jsf948@hotmail.com kan er voor zorgen dat er een paar potten pasta klaar staan bij een volgend bezoek.. ^^

• 28 Juni 2010 - 16:43

Frieda En Bert:

Hallo Anne,
    Nu toch even zo laten weten dat wij je volgen en je reisverslag lezen.
    Veel succes.